Cursul se va desfăşura zilnic: 25 (marţi), 26 (miercuri), 27 (joi) şi 28 (vineri) iunie, în intervalul 19:00-21:00.
- Vreau să ştiu la ce mă uit când privesc un tablou!
- Vreau să ştiu dinainte ce voi găsi în muzee!
- Vreau să înţeleg artă abstractă şi de ce e Picasso un mare artist!
- Vreau să ştiu diferenţa dintre clasic şi modern sau dintre pictural şi decorativ.
- De unde ştiu dacă o compoziţie e bună sau proastă? Cum judec un portret?
- Când este simetria bună şi când este rea?
- Cine îmi explică ce este perspectiva aeriană şi de ce din secolul XX se poate trăi fără ea?
La aceste întrebări şi la multe altele răspunde cursul de faţă.
Lectorul nostru l-a creat la cererile repetate ale publicului, dornic de instruire, dar lipsit de surse concrete de informaţie clară şi temeinică. În privinţa clarităţii nu trebuie să vă faceţi griji: Arina Gheorghiţă este deja cunoscută pentru stilul ei unic, concis, prin care face noţiunile grele să pară uşoare.
În plus cursul va abunda în exemple concrete şi, mai spre final, va deveni interactiv: vom comenta împreună opere de artă, după ce am învăţat cum s-o facem.
Şi încă ceva: lectorul nostru adoră să i se pună întrebări, aşadar puteţi întreba, fără inhibiţii, câte-n lună şi în stele:)
Temele atelierelor sunt:
1. Compoziţia. Noţiuni elementare de compoziţie, tipuri de compoziţie. Centrul de interes, linia de forţă, cheia compoziţională. Compoziţii celebre: Velasquez, Manet, Tolouse Lautrec, Botero, Goya. Judecarea naturii statice şi a compoziţiei cu mai multe personaje. Vocabular.
2. Desenul. Ce înseamnă un desen bun? Cum judecăm forma? Ce înseamnă stilizarea şi esenţializarea? Cât de departe pot merge cu ele? Analiza comparată a operelor de artă: Degas, Hokusai, arta Africană, Modigliani. Judecarea studiului şi a desenului liber.
3. Culoarea. Cum se construieşte o gamă? Centrul de interes, clarobscurul, monocromia, minimalismul. Ce înseamnă un colorist? Ce e cu fovismul? Analiza comparată a operelor de artă: Pallady, Matisse, Tonitza, Vlaminck, Kees Van Dongen, Andreea Mantegna. Judecarea peisajului urban şi rural. Vocabular.
4. Expresia. Ce înseamnă forţa vizuală? Este urâtul o categorie estetică? Dacă da, până unde mă pot aventura? Care e limita de la care începe kitschul? Analiza comparată a imaginilor: Georg Grosz, Victor Brauner, Otto Dix. Judecarea portretului simplu sau dublu. Vocabular.
Imagine sus: E. Manet “Le déjeuner sur l’herbe” 1863
Imagine jos – Victor Brauner, “Prelude to a civilization”