Moda a fost întotdeauna un spectacol greu de prins în definiţii. Dar vremurile recente i-au adus noi dimensiuni, care o fac încă mai complexă. Plecând de la ideea că moda reflectă adecvat vremurile care au creat-o, cu atât mai interesanţi devin anii recenţi, în care a avut loc o adevărată schimbare la faţă a acestei industrii.

La atelier vom discuta despre urmatoarele teme:

a) 2 septembrie – Blogurile de moda:

Este vorba de apariţia primelor bloguri – The Sartorialist, Garance Dore, Susie Bubble, Style Rookie, ale unor personaje care au devenit curând la fel de relevante în peisajul modei contemporane ca şi designerii care obişnuiau, până  acum câţiva ani, să ţină primele pagini ale revistelor. Dezvoltarea internetului avea să schimbe felul în care se vedea moda. Dar dincolo de site-urile de profil care au venit să ofere informaţii în timp real, blogurile au adus ceva în plus: păreri noi, proaspete, necenzurate de clienţii de publicitate ai publicaţiilor de modă. De la opiniile notate în jurnalele virtuale la apariţii în primele rânduri ale prezentărilor de modă nu a fost decât un pas pe care cei menţionaţi mai sus l-au parcurs rapid.

Au urmat, cum era firesc, colaborări importante între bloguri şi mari branduri fashion, o notorietate pe care bloggerii au cucerit-o, dar şi răzbunarea industriei şi a jurnaliştilor de modă, care nu a întârziat să vină. Bloggerii au parcurs, astfel, în doar cîţiva ani, traseul rapid de la răsfăţaţi ai brandurilor şi designerilor la persoane cărora presa tradiţională nu le mai acordă nici o şansă. Dar industria de modă a reuşit să cearnă opiniile care s-au dovedit valoroase, iar astăzi o critică favorabilă venită din partea unui blogger respectat valorează la fel de mult ca opinia unui jurnalist.

b) 3 septembrie – Fenomenul “street style”:

Un alt aspect intens dezbătut astăzi este fenomenul street style, care a ajuns să funcţioneze într-un cerc vicios perfect: dacă la începuturile erei digitale în modă fotografia de stradă surprindea ţinutele creative ale iubitorilor de modă, astăzi aceştia din urmă sunt cei care îşi construiesc ţinute elaborate pentru a fi observaţi de fotografi şi pentru a câştiga notorietate şi contracte profitabile în urma apariţiilor pe blogurile de profil.

c) 4 septembrie – Noua fotografie de moda si integrarea ei in lumea virtuala:

Vom afla cum a ajuns fenomenul street-style la apogeul la care se află acum, ce stă în spatele ţinutelor fotografiate pe stradă în preajma marilor prezentări de modă, care sînt noile elite ale modei născute de chiar acest fenomen, dar şi cine sînt fotografii care au făcut cariere în urma publicării acestor fotografii. Mai mult, vom discuta felul în care sînt făcute fotografiile, detaliile care contează atunci cînd ele sînt evaluate, ce înseamnă o ţinută remarcabilă din punctul de vedere al fotografilor de stradă şi cum poate fi ea construită, dar şi felul în care aceste ţinute reuşesc să genereze trenduri.

Odată cu blogurile de modă, noile vedete ale catwalk-ului în care s-a transformat strada, împărtăşirea permanentă a ţinutelor pe reţele de socializare, vizionarea în timp real a show-urilor de modă şi ascensiunea brandurilor de retail care recompun uneori pînă la cele mai mici detalii ţinutele de pe podiumurile marilor designer, moda a luat o turnură nouă: a devenit a tuturor. Cum mai percepem moda astăzi, dacă ea este pentru toată lumea? Ce înseamnă să mai fii la modă în acest context? Cît mai durează influenţa unei tendinţe? Despre toate acestea vom discuta împreună.

credit foto – www.jakandjil.com

 

 


Newsletter

Abonează-te la newsletterul nostru pentru a primi pe email informaţii despre cele mai noi ateliere şi evenimente!