„Unul dintre marile avantaje ale faptului că am turnat Cleopatra la Roma a fost minunatul magazin Bulgari” Elizabeth Taylor
Vă invit să descoperim împreună lumea plină de elegantă si fast a bijutierilor, să le admirăm creatiile si să le aflăm istoriile. Călătoria noastră va începe în 1847, atunci când Louis-François Cartier a fondat faimoasa casă de bijuterii ce îi poartă numele. Succesul acestui brand, sinonim cu stilul rafinat si intemporal, se datorează, în egală măsură, măiestriei unor artizani de geniu si capacitătii lor de a reinterpreta diverse influente, provenite din Extremul Orient, Persia sau Egipt.
Faima si strălucirea casei Cartier a fost sporită, de-a lungul timpului, si de clientii săi. De la capete încoronate la dive hollywoodiene, toti au adaugat nu doar strălucire brandului, ci i-au si extins colectia, gratie ideilor extravagante. Fascinatia ducesei de Windsor pentru bijuteriile opulente si pentru un animal simbol – pantera – a dus la transformarea acestuia din urmă în emblemă a casei Cartier. Creatii iconice, precum inelul Trinity (1924), brătara Love (1969) sau modelele contemporane, dominate de exotic si avangardism, vorbesc de o traditie ce se reînnoieste din generatie în generatie.
Din lumea bijuteriei franceze, vom ajunge în cea a creaţiilor italiene. Casa Bulgari a marcat, în anii ‘20, apariţia unui stil nou, diferit de cel francez. Pietrele preţioase, de diverse mărimi şi culori, şi monturile elaborate par să se opună stilului epurat, parizian. În scurt timp, creaţiile casei Bulgari devin simbolul unui gust nou, înclinat spre culoare. Epoca sa de strălucire a coincis cu mitica Dolce Vita romană (1950-1960), atunci când divele de la Cinecitta se împodobeau doar cu bijuterii Bulgari. În anii ’70, casa italiană a devenit un adevărat muzeu de artă contemporană, influenţele pop-art-ului şi ale eclectismului făcându-se simţite. Experimentele legate de stil, monturi şi culoare au dus la asocierea numele Bulgari conceptului de maison de création.