Lectorul nostru de arte frumoase, Arina Gheorghita, va propune un experiment cu totul neobisnuit: un simultan de arta abstracta.
Ce este un simultan de arta abstracta?
Pai, nu e foarte diferit de un simultan de sah, in care maestrul joaca cu o duzina de oameni, pana se termina toate partidele.
Imaginati-va un grup de elevi in care fiecare e asezat comod cu sevaletul si materialele in fata. Dupa o discutie prealabila, in care se explica incet si limpede in ce consta arta abstracta si care sunt principiile functionarii ei, lectorul va face un gest plastic pe foaia fiecarui cursant in parte: o forma geometrica, o textura, o linie expresiva etc.
Fiecare va raspunde cu un alt gest plastic si, incet, incet, se vor construi compozitia si structura cromatica.
De la un anumit punct, cand lucrarea e pornita, cursantul e lasat singur, sa finalizeze cum crede de cuviinta.
Daca simultanul cu lectorul va merge bine, veti lucra si in echipe de cate 2 sau 3, realizand lucrari colective.
Dar n-o sa ma plictisesc facand trei zile numai abstractionism? Deloc, pentru ca arta abstracta este de foarte multe feluri, radical diferite, pe care le vom discuta la curs.
In cele trei zile vom studia:
- Abstractionismul liric al lui Wassily Kandinsky
lucram foarte colorat si folosim amprenta unor lucruri reale, cum ar fi chei, manusi, etc. intr-un mod inedit si amuzant (nu stii niciodata ce efecte iti ies).
- Orfismul lui Robert Delaunay
lucram cu multa pensula, dar si cu spray-uri de acril. Inseram bucati de tapet sau texturi personalizate, create tot de noi. N-ar fi exclus sa presaram nisip pe ici, pe colo. Multi artisti abstracti au facut-o.
- Suprematismul lui Kazimir Malevitch
care e foarte precis, disciplinat si geometric, dar lasa loc crearii unor suprafete uscate spectaculoase, pe care le vom imagina special ca sa le putem cola.
Atelierul se va desfasura in trei zile consecutive: marti, 19, miercuri 20, joi 21 martie