Evenimentul are loc online.
Evul Mediu vest-european este o perioadă spre care privim cu fascinaţie. Fascinaţia necunoscutului, a misticismului, a preconcepţiilor. E o perioadă dominată de contraste, de antagonisme intelectuale şi de habotnicie exacerbată. E perioada în care civilizaţia deschide larg ochii spre cunoaştere şi, în acelaşi timp, trăieşte într-o ignoranţă vulnerabilizantă. E mediul în care se dezvoltă o viziune particulară asupra morţii şi a vieţii de apoi.
O vedem reprezentată în cel mai creativ, dezlănţuit şi cu neputinţă de cuprins în cuvinte mod în opera picturală a unui artist din s`Hertogenbosch-ul finalului de veac al XV-lea: Hieronymus van Acken, supranumit Hieronymus Bosch. De la „Cele şapte păcate capitale”, până la „Ispitirea Sfântului Anton”, trecând prin celebrissima „Grădină a desfătărilor”, tablourile lui Bosch se substituie nu doar celui mai complet bestiar al elementelor fantastice ale mentalului colectiv medieval nord-european, ci şi unor tălmăciri infernale care au generat o copioasă literatură adiacentă şi au influenţat decisiv pictura europeană timp de mai multe secole.
Astăzi, interpretările pe care istoricii de artă le dau Infernurilor lui Bosch merg de la religie până la folclor şi alchimie şi sunt, în continuare, la fel de departe de o concluzie unică.
Propun să aruncăm o privire asupra lor, dar, mai ales, să ne uităm cu atenţie, curiozitate şi, de ce nu, amuzament, la picturi, într-un eveniment care va zgândări speculaţia, neliniştea şi ludicul, cu precădere.
sursă imagine: https://bit.ly/3aZjCN5