Parfumul în secolul XX – Seducţie şi extravaganţă
 

Vă invităm, la începutul primăverii, să ne delectăm cu arome diverse, de la Guerlain, Chanel sau L’ Artisan Parfumeur şi să descoperim, în compania lectorului Monica Neatu, povestea din spatele unor parfumuri celebre.

În 1921, Domnişoara Chanel a revoluţionat lumea miresmelor oferind clientelor sale rafinate un parfum adaptat profilului femeii moderne. Miticul Chanel No. 5 a deschis o nouă epocă în istoria parfumurilor, îmbinând experienţele de laborator cu aromele florale şi animale puternice. Tot în epocă, Domnişoara a impus un stil şi o atitudine, transformând parfumul în parte integrantă a personalităţii feminine. Chiar dacă celebra butadă O femeie fără parfum este o femeie fără viitor nu îi aparţine, Coco Chanel reuşeşte să aducă o viziune nouă în lumea parfumeriei.

În lumea aromelor misterioase şi efemere, secolul XX este sinonim cu inovaţia. Nasuri celebre, precum Beaux, Alméras, Roudnitska, Ellena, Goutal sau Kurkdjian, au impus semnături olfactive unice şi au inaugurat colecţii mitice care ne stârnesc şi astăzi încântarea şi ne determină să spargem puşculiţa. Dar în această epocă, lumea parfumurilor a cunoscut şi o puternică desacralizare şi banalizare. Publicitatea agresivă, dorinţa marilor case de modă de a oferi admiratorilor un lux accesibil, preţurile exorbitante şi raritatea materiilor prime, toate au generat o standarizare şi industrializare a aromelor şi a ideii de parfum.

Ca reacţie la acest fenomen, lumea artizanilor a elaborat câteva răspunsuri pe măsură. De la miticul Mûre et Musc la apele înmiresmate de la Diptyque, trecând prin extravaganţele de la Creed, Guerlain sau Lutens, nasurile celebre au creat miresme care evocă amintiri, senzaţii şi cochetează cu ideea de unicitate.

Sursa foto 1:
https://www.pinterest.com/pin/510243832756887047/

istoria parfumului

 


Newsletter

Abonează-te la newsletterul nostru pentru a primi pe email informaţii despre cele mai noi ateliere şi evenimente!